Kartki z pozdrowieniami z okazji Święta Niepodległości
IMG 20181029 111705Z okazji Święta Niepodległości uczniowie wysyłają kartki z pozdrowieniami do koleżanek i kolegów ze szkół w całej Polsce. To geograficzna propozycja świętowania tak wyjątkowej rocznicy. Akcja polega na wysyłaniu przez uczniów szkół biorących w niej udział kartek z pozdrowieniami dla uczniów z innych miast.

Czytaj więcej...

Brytyjskie święto Halloween w naszej szkole
IMG 20181031 120540W naszej szkole z okazji brytyjskiego święta Halloween pojawiły się plakaty i dyniowe lampiony. Dzieci wykonały kolorowe prace, którymi udekorowaliśmy szkolne korytarze. Plakaty obrazowały historię i zwyczaje związane ze świętem Halloween.
Zespół nauczycieli języka angielskiego

KONKURS FOTOGRAFICZNY

konkurs

W październiku 2018 roku w naszej szkole odbył się konkurs fotograficzny pt."Wakacyjne wspomnienia" . Celem konkursu było pokazanie piękna przyrody uchwyconego przez aparaty fotograficzne uczniów Szkoły Podstawowej nr 51. Prace konkursowe przedstawiały niezwykłe miejsca, krajobrazy zwierzęta, rośliny.

Czytaj więcej...

"Pamiętajmy o tych, co odeszli"

20181031 151700 resizedŚrodowe popołudnie to początek weekendu. Jednak nie dla wszystkich.

Wolontariusze z naszej szkoły nie zwracając uwagi na rozpoczynający się długi weekend, zebrali się, aby posprzątać Górkę Aniołków na Cmentarzu Farnym.

Przepiękna pogoda pomogła nam w naszych planach. Uzbrojeni w szczoteczki, szmatki, grabki, pełni zapału wkroczyliśmy na teren cmentarza i zaczęliśmy wielkie porządki. Wszystkie napotkane na cmentarzu osoby z wielkim uznaniem wypowiadały się na temat naszej pracy. To dodatkowo utwierdzało nas w przekonaniu, że działamy w dobrej sprawie.

Prace porządkowe przebiegały sprawnie, dlatego szybko zostały zakończone. Aby uczcić pamięć zmarłych zapaliliśmy symboliczny znicz i pomodliliśmy się za zmarłych.

Mamy nadzieję, że tradycja sprzątania cmentarza przez wolontariuszy Szkolnego Koła Caritas nigdy nie zaniknie.

Wolontariusze w Schronisku dla Zwierząt

IMG 3153Dnia 25 października obchodzony jest Dzień Ustawy o Ochronie Zwierząt. Wolontariusze Szkolnego Koła Caritas zorganizowali zbiórkę karmy dla zwierząt wśród naszej społeczności szkolnej. Oprócz karmy zebraliśmy zabawki dla zwierząt, smakołyki oraz koce. Wszystkie te rzeczy zostały przekazane dla Schroniska, do którego poszliśmy w ramach obchodów tego dnia. W związku z powyższym Wydział Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Białymstoku zorganizował przedsięwięcie profilaktyczne na terenie Schroniska dla Zwierząt. Spotkanie to miało na celu podjęcie działań informacyjno - edukacyjnych skierowanych do dzieci i młodzieży w zakresie przyjmowania właściwych postaw w kontakcie ze zwierzętami.

Dzień Edukacji Narodowej

IMG 3109W dniu 12 października w naszej szkole odbył się uroczysty apel z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Na akademii wystąpili uczniowie klas IVd i IIIa pod kierunkiem wychowawców Natalii Czyżewskiej, Wojciecha Hrynia, Natalii Kruk i Krystyny Wojteckiej. Dekoracje przygotowała pani Monika Jasińska. Za sprzęt nagłośniający odpowiadał pan Wojciech Hryń. Dokumentację fotograficzną i filmową sporządzili pan Tomasz Hryń oraz pani Monika Jasińska.

mgr Natalia Czyżewska

Czytaj więcej...

Z książką w podróż historyczną

DSC00087Nasi uczniowie z kółka bibliotecznego wzięli udział w projekcie czytelniczym Książnicy Podlaskiej „Z książką w podróż historyczną”. 19 października 2018 r. uczestniczyli w warsztatach literacko-plastycznych „Moja historyczna książka”. Warsztaty były okazją do poznania Grażyny Bąkiewicz, autorki książek historycznych. Pani Grażyna opowiedziała o swoich książkach, w których przekonuje czytelników, że historia Polski jest fascynująca. Zainspirowani twórczością pani Grażyny Bąkiewicz, nasi uczniowie stworzyli swoją książkę historyczną pod tytułem: „Białystok 1918 r. – Białystok 2018 r.”  w formie lapbooka. Ostatnie chwile warsztatów spędziliśmy na fotografowaniu się z pisarką oraz zbieraniu autografów na naszych bibliotecznych książkach.

Warsztaty na temat historii i kultury Białegostoku w latach 1918-1939

wp 20181009 14 08 00 pro 1W październiku trzynastu uczniów z klas szóstych i ósmych wzięło udział w warsztatach edukacyjnych w Centrum Ludwika Zamenhofa na temat historii i kultury Białegostoku w latach 1918-1939. Zajęcia były częścią działań związanych z obchodami 100-lecia niepodległości organizowanych przez szkolną bibliotekę.

Uczniowie wykonywali różnorodne zadania z wykorzystaniem fotografii, map oraz materiałów dźwiękowych z mediateki Białegostoku. Dzięki tym zajęciom poszerzyli swoją wiedzę o najbliższym środowisku kulturowym, poznali życie codzienne mieszkańców naszego miasta w okresie dwudziestolecia międzywojennego.

WYCIECZKA W KARKONOSZE

20180918 121506W dniach 17-21 września 2018r. klasy ósme uczestniczyły w wycieczce w jedne z najpiękniejszych polskich gór – Karkonosze. Wycieczka wiodła przez najciekawsze szlaki, najpiękniejsze widoki i najładniejsze zabytki. Wszystko pod okiem profesjonalnego przewodnika górskiego – pana Andrzeja Wasilewskiego, który zadbał o nasze bezpieczeństwo.

Pierwszym miejscem, które zwiedziliśmy była Świątynia Wang - to powszechna nazwa na ewangelicko-augsburski Kościół Górski Naszego Zbawiciela - jednej z najbardziej rozpoznawalnych ciekawostek nie tylko Karpacza, ale i całych Karkonoszy. Jest to jeden z najstarszych drewnianych kościołów w Polsce. Nazwa Wang pochodzi od miasteczka w Norwegi, z jakiego pochodzi Świątynia Wang.