Międzynarodowy Dzień Herbaty
15 grudnia uczniowie klasy 3d wraz z wychowawcą, pedagogami obchodzili Międzynarodowy Dzień Herbaty. Przy tej okazji poznali różne rodzaje herbat oraz sposoby ich parzenia. Dowiedzieli się co to jest ESENCJA. Spotkanie zakonczyło wspólne wypicie herbaty.
Anna Jeżewska
Zespół pedagogów
Śniadanie Daje Moc!
Jako szkoła promująca zdrowie, kładziemy duży nacisk na zdrowe odżywianie. W tym dniu dzieci dowiedziały się, które produkty spożywane przez nie szkodzą zdrowiu. Swoją wiedzę dzieci mogli również poszerzyć poprzez plansze i plakaty edukacyjne. Uczniowie zabawili się w kucharzy, samodzielnie przygotowali i omówili zdrowy posiłek. Smakowało wyśmienicie!
Monika Jasińska
"Dziewczynka w Parku"- praca z lekturą.
W dniu 15.10.2020 podczas zajęć edukacji polonistycznej uczniowie klasy II b mieli zaszczyt gościć Dyrektora Szkoły SP51 p. Andrzeja Wasilewskiego. Pan dyrektor współuczestniczył w zajęciach, przeczytał też uczniom fragmenty opracowywanej lektury.
Monika Jasińska
UEFA PLAYMAKERS
13 października 2020 roku o godzinie 13:30 ruszyły pierwsze zajęcia z UEFA Playmakers. Program ten czerpie inspiracje z repertuaru Disneya. Ma on określone cele edukacyjne, wyznaczone z myślą o dziewczynkach w wieku 5-8 lat.
Wtorek obfitował w wiele emocji związanych z nowym programem. Pomimo wielu trudności wystartowaliśmy wspólnie z Klubem Sportowym Włókniarz Białystok, jako pierwszy ośrodek w Polsce! Niepewność oraz ciekawość tego innowacyjnego projektu towarzyszyły wszystkim trenerom do ostatniej chwili, a na zajęciach spotkaliśmy się z wielką radością dziewczynek. Pierwsze zajęcia przeprowadziła trenerka Ewelina Fiodorczuk-Sipko wraz z panem Przemysławem Gontarem, z ramienia naszej szkoły wspomaga projekt pani Monika Jasińska.
Już jutro kolejne zajęcia dla starszych uczniów , zapraszamy!
Monika Jasińska
Klasa 2 b w Urzędzie Pocztowym
W piątek 9 października 2020 r. dzieci z II b udały się z wizyta do Urzędu Pocztowego przy ulicy 42 Pułku Piechoty w Białymstoku. W czasie wycieczki zobaczyły jak wygląda praca na poczcie po drugiej stronie okienka pocztowego. Obejrzały tam skrzynkę pocztową.
Wyjście do Galerii Sleńdzińskich klasy IIB
W piątkowy ranek, 7 października klasa IIb spotkała się w magicznym miejscu - galerii z twórczością i dziejami rodu Sleńdzińskich. Uczniowie zwiedzili przestrzeń muzealną, poszerzyli tajemnice warsztatu sztuki w ogóle i malarstwa. Nauczyli się podstawowych pojęć związanych ze sztuką.
Monika Jasińska
Światowy Dzień Zwierząt.
Cały październik jest Międzynarodowym Miesiącem Dobroci dla Zwierząt. Również w tym miesiącu, w dniu 4 października, ustanowiono Światowy Dzień Zwierząt. Obchody tego święta mają na celu przypomnienie wszystkim ludziom o prawach zwierząt, głównie prawa do ich godnego życia, bezpieczeństwa i wolności. Aby przybliżyć dzieciom problem niechcianych zwierząt uczniowie klasy IIb przeprowadzili pogadankę klasową w celu zwrócenia uwagi na krzywdzone, zapomniane, niechciane zwierzaki. Przypomnieli o odpowiedzialności za ich warunki życia oraz uświadomili sobie z czym związana jest decyzja o przyjęciu nowego domownika-psa do domu. Takie inicjatywy są dobrą okazją do okazania wdzięczności swoim pupilom za dostarczanie codziennej radości, szczęścia, rozrywki, nauki i bezwarunkowej miłości wynikających z bycia właścicielem domowego zwierzaka.
Monika Jasińska
Rodzinny Ogród Działkowy
W dniu 25 września klasy II B i Ia wybrały się do pobliskiego, Rodzinnego Ogrodu Działkowego. Korzystając z pięknej pogody, dzieci mogły zaobserwować jak wyglądają ogródki jesienią, w porze zbiorów i porządków. Rozpoznawały tam znane im drzewa, krzewy, kwiaty i warzywa. Jedna z właścicielek opowiedziała dzieciom o uprawie ogrodu i pracach związanych z porami roku. W trakcie wędrówki dzieci tworzyły różne obrazki malowane liśćmi, płatkami kwiatów, kamykami i innymi materiałami przyrodniczymi.
Monika Jasińska
"BEZPIECZNA DROGA DO SZKOŁY"- wyjście na pobliskie skrzyżowanie.
W dniu 17.09.2020 uczniowie klasy II B udali się na najbliższe skrzyżowanie. Celem tej wyprawy było zrozumienie konieczności stosowania zasad bezpiecznego uczestnictwa w ruchu pieszym i kołowym. Dzieci z uwagą obserwowały ruch uliczny, nazywały pojazdy oraz poznane znaki drogowe, ćwiczyły się we właściwym przechodzeniu przez jezdnię. Uczniowie poprzez takie działania kształtują poczucie odpowiedzialności za bezpieczeństwo własne i innych w drodze do szkoły.
Monika Jasińska