Wycieczka do Wrocławia.

IMG 20170525 154803W dniach 24 – 26 maja 2017r klasy V wyjechały na trzydniową wycieczkę do Wrocławia, Książa i Łodzi.

Spotkaliśmy się wcześnie rano i wyruszyliśmy w długą podróż, aby zwiedzić to piękne miasto leżące na Śląsku.

Po przybyciu na miejsce zaczęliśmy od wizyty we wrocławskim zoo. Szczególnie interesowało nas Afrykarium. To niesamowite miejsce, w którym odtworzono faunę i florę Afryki. W podwodnych tunelach można było obejrzeć ryby i zwierzęta charakterystyczne dla tego kontynentu. Wprost nad naszymi głowami pływały rekiny i płaszczki. W ogromnych akwariach zobaczyliśmy kolorowe ryby i rybki, a na wybiegach oglądaliśmy afrykańskie zwierzęta. W zoo obejrzeliśmy również mnóstwo innych zwierząt.

Następnym przystankiem naszej wyprawy było Stare Miasto Wrocławia. Tam oglądając zabytkowe kamienice i słuchając opowieści z dawnych czasów szukaliśmy słynnych, wrocławskich krasnoludków. Nieraz trzeba było się bardzo postarać, by je dostrzec. Obejrzeliśmy także Ostrów Tumski, najstarszą część miasta oraz słynny Most Zakochanych z zaczepionymi na nim kłódkami.

Następnego dnia zwiedziliśmy Halę Stulecia, gdzie historia w pełni współgra ze współczesnością. Zaprojektowana przez wybitnego miejskiego architekta Maksa Berga, została uznana za jedno z największych dzieł architektury XX wieku. Odbywają się tam największe wystawy, konferencje i wydarzenia kulturalne Dolnego Śląska.

Następnie udaliśmy się do Ogrodu Japońskiego, gdzie posadzono wiele, przepięknych, bogato kwitnących roślin. Każdy z nas przez chwilę poczuł się jak w prawdziwej Japonii. Po spacerze obejrzeliśmy multimedialną fontannę, największy taki kompleks w Polsce.

W dalszej kolejności czekała nas wizyta w Zamku Książ. Jest on trzecim, co do wielkości zamkiem w Polsce. Jego historia sięga XII wieku. Mogliśmy obejrzeć tu piękne zamkowe sale, oryginalne meble oraz poznać historię zamku i jego mieszkańców. Zauroczyły nas wspaniałe ogrody otaczające tą budowle i wspaniałe widoki na okolicę.

Ostatnim przystankiem tego dnia był Kościół Pokoju w Świdnicy wybudowany w XVII. To niesamowita budowla, gdyż wykonano ją jedynie z drewna, gliny i słomy i innych nietrwałych materiałów. W środku można zobaczyć liczne malowidła na ścianach, piękne ornamenty i złocenia.

W ostatni dzień naszej wyprawy udaliśmy się na spacer po Łodzi, mieście, które było największym ośrodkiem włókiennictwa w Polsce w XIX wieku. Mieliśmy okazję poznać jego historię, zobaczyć największe fabryki włókiennicze oraz pospacerować najpiękniejszą ulicą miasta - Piotrkowską, przy której stoi mnóstwo zabytkowych kamienic.

Naszą wycieczkę będziemy wspominać bardzo długo. Nieczęsto jest okazja zwiedzić rejony Polski tak daleko oddalone od naszego miasta i poznać historię tych miejsc.